sobota, 24 sierpnia 2013

SLS/SLES. Szampon.

Witajcie kochani! :)

W celu zorganiozowania swojego 'zestawu' włosowego, w ostatnim czasie poszukiwałam szamponu bez SLS/ SLES. Pierwszy krok był w strone szamponow dziecięcych, pomyslałam sobie,że skoro są przeznaczone dla dzieci, nie mogą zawierac tych substancji, myslalam,że potrwa to chwile, zdecyduje sie na jakis szampon i wyjde z zakupem z drogerii :)

Przyjrzyjmy sie teraz czym są 

SLS- Sodium Lauryl Sulfate
SLES- Sodium Lauryl Sulfate


SLS/SLES- tanie detergenty, od dawna służyly do w przemysle do odtłuszczania, i mycia urządzen i pomieszczen. Są to najbardziej niebezpieczne środki uzywane do pielegnacji.Powodują:
-przesuszenie skóry
-zaburzają wydzielanie łoju i potu. 
-podrażniają skórę
-wywołują świąd i wypryski
-działa wysuszająco

Zly wpływ szczególnie mają na skorę dzieci i niemowląt.
Wykazano,że gdy SLS/SLES dostanie sie do oczu niemowląd może je uszkodzic a u doroslych może powodowac zaćme. 

Nie mozemy popadać w skrajnośc, poniewaz nie w kosmetykach nie ma ich az tak duzego stęzenia, ale kiedy się skumulują może, byc to niebezpieczne.

Z drogerii wyszłam z pustymi rękami. Nie znalazłam ani jednego szamponu który by nie zawierał tego zwiazku. Wiec postanowilam odwiedzic apteke, a co mnie najbardziej zdziwilo, byłam w dwóch aptekach i musialam tłumaczyc dla pan CO TO JEST SLS/SLES. Wyobrazacie sobie? Następnego dnia bylam, przy okazji w większym miescie i udałam się do Rosmanna i tam nabyłam szampon BABYDREAM. Szampon nie zawiera barwnikow, konserwantów, składnikow pochodzenia zwierzęcego a przede wszystkim tych silnych substancji myjących.

Sklad :
Aqua, Lauryl Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, Coco-Glucoside, Glyceryl Oleate, Sodium Lactate, Triticum Vulgare Germ Extract, Panthenol, Glyceryl Caprylate, Lactic Acid, Chamomilla Recutita Extract, Parfum



3 komentarze:

  1. Babydream to mój ulubieniec :)
    Kończę już butelkę ale mam w zapasie drugą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. moj aktualny tez :) Uzywam jeszcze z Nivea dla dzieci, ma w składzie SLES, ale na samym koncu wiec mysle ze tez od biedy moze byc :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, zostałaś nominowana do Liebster Award na moim blogu.
    Zapraszam do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń